۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۷

جای محتوای متعهدانه در سینما خالی است/ موسسه آوینی به‌دنبال تربیت نیروی ارزشی

جای محتوای متعهدانه در سینما خالی است/ موسسه آوینی به‌دنبال تربیت نیروی ارزشی

قائم مقام موسسه موسسه شهید آوینی با تاکید این مطلب که تربیت نیروی انسانی از اولویت های این موسسه است، از استادان حوزه آموزش خود تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی امینی قائم مقام موسسه شهید آوینی در مراسم بزرگداشت شهید مطهری با عنوان «مهر ماه» که عصر روز گذشته یکشنبه 21 اردیبهشت ماه در موسسه شهید آوینی برگزار شد، گفت: نزدیک به 15 سال است که از فعالیت موسسه شهید آوینی می گذرد. یکی از مهمترین حوزه‌ها که باید به آن توجه می‌شد تربیت نیروی انسانی است ولی متاسفانه این مسئله از ابتدای انقلاب اسلامی در جامعه خیلی خوب پیش نرفت و ما سعی کردیم تا در این موسسه به امر تربیت نیروی انسانی قوت ببخشیم. به همین دلیل امروز با 30 استاد مرکز آموزش جلسه‌ای داشتیم تا چارچوب علمی و عملی این موسسه را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: این مرکز آموزش زیر نظر موسسه شهید آوینی فعالیت می کند و قرار است در ترم جدید دوره تحصیلی خود را با نام سیر مطالعات شهید مطهری ایجاد کند تا هنرجویان ما هرچه بیشتر با افکار و اندیشه های شهید مطهری آشنا شوند.

ناصر قره باغی عضو هیئت مدیره موسسه شهید آوینی نیز در سخنانی بیان کرد: سینما و سایر مظاهر هنری بیشتر تکنیک و ابزاری است که هنر در آن متجلی شود. امروز سینمای ما فقط تکنیک است و خبری از هنر واقعی و متعهد در آن نیست. اگر هنر به معنای واقعی باشد، قالب های آکادمیک را در هم می شکند. هنر متعهد می تواند چارچوب‌های دست و پا گیر را بشکند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 8 سال در اسارت بوده است، گفت: ما در آن دوران کارهایی انجام می دادیم که صلیب سرخی ها از ما متعجب شده و می گفتند این هنر شما عجیب است. ما شعر و سرود را بدون آهنگ و ضبط خلق می کردیم و کارشناسان موسیقی هم معتقد بودند از لحاظ قانون شعر و آهنگ، ساختار درستی ندارد اما اگر این شعرها بخواهند در قالب های دیگر قرار دهند، روح اولیه خودشان را از دست می دهند.

از جمله استادانی که در این مراسم تقدیر شدند می توان به مجید آقایی، مسعود سفلایی، مجتبی اسدی پور و حبیب الله بهمنی در رشته کارگردانی، مریم پوریامین، علیرضا متولی، علیرضا اسحاقی و محمود سالاری در حوزه فیلمنامه نویسی، مهدی پاسبان انیمیشن، همایون امامی و شهروز توکل در رشته مستند، سیدعلی میراسماعیلی و محمد رزاقیان در رشته عکاسی، اسفندیار شهیدی در رشته تصویربرداری، سید محمد حسینی، شیما عالی، امیر اهوارکی در رشته آوینی شناسی، علیرضا پناهیان در رشته تمدن اسلامی، مجید اسماعیلی در رشته سینمای دینی، امیر دژاکام در رشته بازیگری، آرش معیریان، احسان شیبانی و موحد شادرو در رشته تدوین و سهیل کریمی و شهاب الدین عادل در رشته مستندسازی اشاره کرد.

کد خبر 2290037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha